***تنها فرمول خوشبختی قدر دانستن داشته هاست***

به راحتی نرسید آنکه زحمتی نکشید

***تنها فرمول خوشبختی قدر دانستن داشته هاست***

به راحتی نرسید آنکه زحمتی نکشید

***تنها فرمول خوشبختی قدر دانستن داشته هاست***

wilson (فیلم دور افتاده)

آخرین مطالب
  • ۲۵ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۳:۱۹ زندگی

انسانیت

شنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۷، ۰۳:۰۲ ب.ظ

*دکتر ویکتور فرانکل*

تنها کسی بود که موفق شد 

از زندان آشویتس در لهستان معروف به قتلگاه آدم سوزی، فرار کند. 


او در نامه‌ا‌‌ی‌ خطاب به *معلمان سراسر جهان* برای تمام تاریخ اینگونه می نویسد:


*چشمان من چیزهایی دیده است که چشم هیچ انسانی نباید ببیند:*


✅ من اتاق‌های گازی را دیدم که توسط بهترین مهندسین طراحی می‌شدند. 


✅ من پزشکان ماهری را دیدم که کودکانی معصوم و بی‌ گناه را به راحتی مسموم می کردند. 


✅ من پرستارانی کاربلد را دیدم ‌که انسان‌ها را با تزریق یک آمپول به قتل می‌رسانند. 


✅ من فارغ‌ التحصیلان دانشگاهی را دیدم که می‌توانستند انسان دیگری را در آتش بسوزانند. 


 و مجموع این دلایل مرا به آموزش مَشکوک کرد. 


از شما تقاضا می کنم که 

تلاش کنید قبل از تربیت دانش‌آموزان تان به عنوان یک دکتر یا یک مهندس، 


✅ از آنها یک انسان بسازید 

تا روزی تبدیل به جانوران روانی دانشمند نشوند. 


✅ پزشک یا مهندس شدن کار چندان دشواری نیست. 


و هر کسی می‌تواند با چند سال تلاش به آن برسد. 


اما... 


✅ به دانش‌آموزان خود بیاموزید که:

 

بهترین و بزرگ ترین ثروت هر کدام از آنها *انسانیت* است. 


که *با هیچ مدرک تحصیلی در جهان قابل مقایسه نیست.*

♻🍃

۹۷/۰۴/۲۳ موافقین ۰ مخالفین ۰
غلامرضا ...

نظرات  (۲)

۲۳ تیر ۹۷ ، ۱۶:۲۱ chefft.blog.ir 💞💕
خیلیم عالی
دقیقا تو قشر تحصیلکرده میشد اینو حس کرد، وقتی که خدمتکار دانشگاه از استاد باشخصیت تر بود
پاسخ:
سلام...
من هر جایی میرم چه دانشگاه یا مدرسه یا... با ابدارچی ها رفیق میشم. یعنی اول میرم با اونا سلام میکنم بعد میرم سرکلاس. 
پایدار مجانبی باشید... یاعلی
۲۳ تیر ۹۷ ، ۱۷:۲۷ chefft.blog.ir 💞💕
چه عالی، منم خیلی احترام میذارم بهشون
پاسخ:
خیلی هم عالی
یاعلی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی